ALIMENT ART

Aliment Art és una empresa catalana de restauració amb més de quaranta anys d'experiència en el sector.

Actualment, pertanyen al Grup MEDITERRÀNEA, d'àmplia implicació al sector escolar, empresarial i socio-sanitari a nivell nacional i Americà. 


Eixos de treball:


El projecte pedagògic del menjador es desenvoluparà a partir de tres eixos de treball:

L’autonomia i l’adquisició d’hàbits: els infants participaran activament de les tasques del menjador amb l’objectiu d’adquirir més autonomia i més conscienciació, sempre adaptant-ho a les seves possibilitats. 

- L’alimentació sana i ecològica: mitjançant la implementació del projecte tastets, cada mes els infants tastaran un plat diferent. 

- La convivència al pati escolar: proposem un eix de treball per millorar la convivència en el pati escolar, així com desenvolupar la creativitat, la imaginació i la cooperació entre els infants. Tot això ho aconseguirem mitjançant un cicle d’activitats de jocs tradicionals i intergeneracionals, jocs del món i jocs cooperatius.

Aquests tres eixos es treballaran a partir d’activitats i tallers amb uns objectius pedagògics ideats, escollits i pensats amb molta cura.

Tot el projecte pedagògic desenvolupat es basa en el treball d’equip dels diferents professionals, utilitzant una metodologia i tarannà dinàmic i flexible, i s’adapta a les necessitats del centre educatiu. 

Finalment, l’avaluació contínua que es farà servir és la que ajudarà a fer créixer el projecte educatiu, i la que permetrà millorar i corregir allò que sigui necessari.


Metodologia:

Per tal de poder dur  a terme els objectius plantejats en aquest projecte  pedagògic, creiem i apostem per  una metodologia dinàmica basada en la comunicació, el treball en equip i el treball en xarxa. 

La nostra metodologia està pensada i estructurada tenint en compte els  quatre agents que conformen el fil conductor d’aquest projecte pedagògic: La participació infantil, l’Equip de monitors, Les famílies i l’Escola.


Objectius:


Els objectius del projecte pedagògic dissenyat són la base i el motor de tot el seu desenvolupament metodològic. Els objectius han estat pensats, reflexionats i escollits per dur a  terme amb qualitat un canvi educatiu en l’espai del menjador dels infants en les escoles. Un canvi que promou la salut, l’autonomia, el benestar emocional i social, i l’educació en la cura del medi ambient i l’entorn què ens envolta.

Per aquest motiu, a continuació exposem els objectius  a desenvolupar:

1. Prendre consciència de la importància de mantenir una alimentació equilibrada sana i variada

- Menjar sa i variat
- Interioritzar els hàbits alimentaris saludables

·    2. Adquirir hàbits saludables d’autonomia personal
- Preparar la taula i recolir-la
- Rentar-se les mans abans de cada àpat
- Rentar-se les dents després de cada àpat
- Aprendre a utilitzar correctament els coberts
- Seure correctament

·    3. Interioritzar hàbits i rutines d’higiene i alimentació saludable
- Rentar la fruita i les verdures abans de cuinar-les i / o menjar-les.
- Conèixer el producte alimentari fresc i cru, i com ens beneficia

·   4. Respectar l’entorn, el material i les persones que ens envolten
- Respectar l’espai comú i individual
- Vetllar per la sostenibilitat del nostra planeta a través del reciclatge
- Conèixer conceptes com el comerç just, sostenibilitat i reciclatge

·   5. Gaudir del temps de migdia, tant de l’estona de l`àpat, com l’estona de descans, joc i activitats de lleure
- Complir les normes que faciliten la dinàmica grupal
- Desenvolupar les habilitats socials per gaudir d’una bona convivència


En resum, amb aquests objectius es pretèn treballar amb els infants la cura de la pròpia salut i la cura del nostra planeta. Es promou un  aprenentatge social  que permeti als infants créixer com a persones crítiques, autònomes i reflexives, treballant la seva autonomia i participació activa en l’espai del menjador, tant en l’estona de l’àpat com en l’estona d’esbarjo, a través d’activitats i dinàmiques prèviament dissenyades. Tanmateix, l’educació en valors i l’educació emocional són dos eixos que es troben en cadascun dels objectius i en cada una de les accions educatives que e srealitzen en aquest espai.